Marilyn’s own words?

Die L.A. Times hat vergangenen Freitag die (angebliche) Abschrift eines Tonbands veröffentlicht, auf dem Marilyn Monroe wenige Wochen vor ihrem Tod zu ihrem Therapeuten spricht. In ihrer free association erwähnt sie einen One-Night-Stand mit Joan Crawford, ihre Liebe zu Shakespeares Werken und dass sie ihre Haushälterin gerne feuern würde. Außerdem weiß ich nun, dass Frau Monroe anscheinend Einläufe sehr geschätzt hat, weil diese ihr Hautbild verbessert haben. Und dass sie nicht wirklich etwas mit den literarischen Fähigkeiten einer ihrer Ehemänner anfangen konnte bzw. nicht ahnte, welcher Film bis heute als ihr bester gilt:

It’s different with Arthur (Miller). Marrying him was my mistake, not his. He couldn’t give me the attention, warmth and affection I need. It’s not in his nature. Arthur never credited me with much intelligence. He couldn’t share his intellectual life with me. As bed partners we were so-so. He was not that much interested. You know I think his little Jewish father had more genuine affection for me than Arthur did.

I loved the little Jew and his quaint Jewishness. But the Jewish religion never got to me … Maybe he is a fine creative writer, I suppose so.

Arthur didn’t know film and how to write for it. Misfits was not a great film because it wasn’t a great script. Gable, Monroe, Clift, Wallach, Huston. What more could you ask. I’ll tell you. There has to be a story as good as the talent who play it. If you put Jesus Christ in a bad script it would be a flop. You know why those religious theme pictures like Ben Hur and the Ten Commandments are so successful. Because the Bible is a … good script.