Links vom 28. September 2013

hiSTOREy Ladengeschichten 2013

Das Projekt findet am 2. und vom 4. bis 6. Oktober in Giesing statt. Ich zitiere von der Website:

„hiSTOREy sucht dort nach Leerstellen, wo eigentlich keine mehr sind. Das Projekt eignet sich an, was trotz aller Raumnot auch zum Münchner Stadtbild gehört: temporär nicht genutzte Ladenräume. (…) Das recherchierte Material zu Giesing und dessen verschiedenen Orten und Räumen ist Ausgangspunkt für die choreografische Arbeit der beiden TänzerInnen, die in den für die Kunst erschlossenen Ladenräumen präsentiert wird. Der Spaziergang von Ladenraum zu Ladenraum verbindet die beiden Soli miteinander und lädt den Besucher ein, die wechselvolle Geschichte Giesings zu entdecken.“

Your TV pitches reviewed: writers and producers dish out the tough love

Der Guardian lud seine Leserschaft ein, TV-Ideen zu pitchen und hat diese von einem Kritiker und TV-Schaffenden beurteilen lassen:

„In 48 hours, more than 500 Guardian readers sent us their TV pilot pitches, and we passed on the 10 most promising to a group of writers, showrunners and industry professionals for their feedback and review. What did they have to say?

Our all-star panel: Amy Sherman-Palladino, creator of Gilmore Girls and Bunheads; Stuart Heritage, Guardian television, film and music writer; Larry Andries, producer and writer for Supernatural, Alias and Six Feet Under; and Dee Johnson, executive producer and writer for Nashville, formerly of The Good Wife, ER and Melrose Place.“

Ich persönlich würde gerne Mainee und Band sehen, aber keine einzige der anderen Shows. Ich fand es aber sehr spannend, auf welche Aspekte die Profis anspringen.

(via @wortfeld)

Jesus Stopped

„Church can be plastic and judgmental, and we end up getting it wrong a lot. Even worse, it can be a dull and comfortable place where nothing out of the ordinary ever happens. This makes me both embarrassed and sad.

But there are moments when we are beautiful.“

Ich folge recht wenigen deutlich christlichen Accounts auf Twitter, aber den Stream von Pastor Steve Wiens mag ich sehr gerne. Dieser Post steht in seinem Blog.

George Grosz and the necessity of offence

Prospect Magazine über eine Ausstellung von George Grosz, in der hauptsächlich Arbeiten von 1912 bis 1928 aus Berlin gezeigt werden:

„What is bad for society is often very good for the artist. Grosz must have understood this, since he not only found his impetus in moral outrage, but also built his style around a fixation with ugliness. This tension between aesthetic pleasure and moral agenda, between the practical joke and the chilling image, is the very lifeblood of Grosz’s art. In his autobiography, A Small Yes and a Big No, Grosz wrote of life in Berlin: “I was each one of the very characters I drew, the champagne-swilling glutton favoured by fate no less than the poor beggar standing with outstretched hands in the rain. I was split in two, just like society at large…” What he condemned as a man, he vicariously shared in as an artist. Perhaps it was the guilt of this collusion which drove him to such overt condemnation.“

Wiesn-Webcam

Zurzeit meine liebste Webcam. Am 4. Oktober bin ich endlich selbst vor Ort.

Die Ente bleibt draußen

@Maria_Berlin hat sich Loriots Grab angeschaut. Eins der schönsten Instagram-Bilder der letzten Tage.

(via @LizasWelt)