Isa hat einen wunderbaren Vorschlag, wie man die dutzendfachen „Seh ich genauso“-Kommentare aufhübschen könnte.

Moni hat den Westfälischen Frieden im Haus.

Das Blindtextblog leitet seinen Beitrag zu einem großartiges Plakat ebenso großartig ein:

„Never touch the logo!“

„Ok, ok. Können wir wenigstens den Markennamen ändern?“

„Hmjanagut, das geht.“

„Ehrlich gesagt, ich mochte dein Rührei noch nie, weil du da immer Paprika reintust, aber ich hab’ nix gesagt, weil ich in dein Höschen wollte.“

Passend zu The Zimmers’ My Generation hat Salon.com einen schönen Artikel übers Älterwerden und der Akzeptanz gegenüber der Tatsache, dass life a long dying ist. Wenn auch der Autor noch nicht ganz so alt ist wie die rockenden Senioren.

„I was so much older then/ I’m younger than that now, the poet sings. It’s a command. But to keep getting younger, you have to let go of the carapace of your identity and surrender to the unknown. To become who you are, as Nietzsche eloquently put it, you must have faith in the unknown. Because it is the unknown, the world, that sculpts us into the most beautiful shapes. Our own artistry in forming ourselves is nothing compared to the wind, the waves on the beach, the flames. These are the forces that shape children — it’s why their faces carry so much light.

And the faces of some older people have it, too, that inner glow. It doesn’t come from collecting and piling up experiences and knowledge higher and higher until you are the top dog. It comes from something more humble. In Marcel Camus’ 1958 film Black Orpheus, when Orpheus is mourning the death of his beloved Eurydice, Orpheus’ friend Hermes advises him to “Say a poor man’s word, Orpheus: ‘thank you.'” It comes from gratitude.

But gratitude doesn’t mean forgetting, or not sometimes mourning the loss of what you had, or were.“

“Oy with the poodles already!”

(Ein kleiner Abschiedsgruß für die beiden Mädels aus Stars Hollow.)